Naziv projekta: Podrška personaliziranom učenju u STEM području temeljena na obrazovnim personama i preporukama
Vrsta projekta: Istraživački projekti Sveučilišta u Rijeci
Šifra projekta: uniri-iskusni-drustv-23-9
Trajanje: 10.5.2024.-10.5.2025.
Voditeljica projekta: izv. prof. dr. sc. Martina Holenko Dlab
Projektni tim:
- dr. sc. Nataša Hoić-Božić
- sc. Gordan Đurović
- sc. Marijana Živić Đurović
- Ivan Tudor, doktorand
- dr. sc. Marko Horvat, vanjski suradnik s FER-a
Sažetak: Obrazovni sustav preporučivanja ELARS (http://elars.uniri.hr/Elars) razvijen je na Fakultetu informatike i digitalnih tehnologija te verificiran u radu sa studentima. Omogućuje nastavnicima dizajniranje slijeda aktivnosti e-kolegija, provođenje provjera znanja iz STEM područja te praćenje rezultata. Određivanjem preporuka suradnika, aktivnosti i alata te savjetima za uspješno ostvarivanje ishoda učenja, proces učenja se personalizira individualnim karakteristikama studenata.
Svrha predloženog istraživanja je daljnji razvoj inovativnih pristupa kojima će unaprijediti kvaliteta e-učenja odnosno stjecanje znanja i razvoj vještina iz STEM područja potrebnih i primjenjivih u poslovima 21. stoljeća. Načinit će se poboljšana verzija postojećih modela sustava ELARS i pripadne klijentske aplikacije kojom će se omogućiti personalizacija procesa učenja temeljem obrazovnih persona odnosno reprezentacija podgrupa studenata kojima se opisuje karakteristike, interese i stilove učenja studenata s ciljem boljeg razumijevanje njihovih potreba. Navedeno će rezultirati proširenjem modula za preporučivanje sustava ELARS novim vrstama preporuka kojima će se podržati osobni putovi učenja i efikasnija interakcija s razgovornim agentima (engl. chatbots) pri usvajanju složenih koncepata u STEM području. Očekuje se da će se time povećati motivaciju za učenje studenata te im omogućiti uspješnije ostvarivanje ishoda učenja.
Projektne aktivnosti će omogućiti proširenje istraživačkog portfelja tima jer će razvoj i implementacija podrške personaliziranom učenju u STEM području temeljene na obrazovnim personama i preporukama rezultirati razvojem novih postupaka i algoritama za preporučivanje te novih didaktičkih modela e-učenja. Također, usmjerit će buduća istraživanja i projektne prijave u pravcu primjene generativne umjetne inteligencije i tehnologija proširene stvarnosti za implementaciju imerzivnih virtualnih likova temeljenih na obrazovnim personama čime bi se dodatno personaliziralo e-učenje.
Službene stranice projekta: