Datum održavanja: 28. travnja 2022. u 8:30 sati online putem alata BigBlueButton
Predavač: izv. prof. dr. sc. Markus Schatten, Fakultet organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu
Naziv predavanja: Izrada programskog jezika za orkestraciju mikroservisa temeljenog na π-računu
Sažetak predavanja:
U predavanju će se prikazati preliminarni rezultati projekta O_HAI ④ Games - Orkestracija hibridnih metoda umjetne inteligencije za računalne igre kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost, a tiču se postupka izrade deklarativnog programskog jezika koji omogućuje orkestraciju mikroservisa u računalnom oblaku. Novi programski jezik Awkward π-nguin (APi) temelji se na π-računu koji je vrsta procesnog računa, a omogućuje formalizaciju distribuiranih procesa i višeagentnih sustava.
Životopis predavača:
Markus Schatten je izvanredni profesor i voditelj Laboratorija za umjetnu inteligenciju na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Obranio je doktorat u području infomacijskih i komunikacijskih znanosti, znanstveni magisterij u području informacijskih znanosti te diplomu na prediplomskom studiju Informacijski sustavi na Fakultetu organizacije I informatike Sveučilišta u Zagrebu. Autor je preko 110 znanstvenih i stručnih radova te dvije knjige. Drži nastavu na svim razinama studija (prediplomski, diplomski, specijalistički i doktorski studij) iz područja vezanih uz baze podataka, semantičko modeliranje, programiranje i umjetnu inteligenciju. Njegovo područje istraživanja je umjetna inteligencija i njezina primjena u različitim domenama poput višeagentnih sustava, virtualnih asistenata, računalnih igara, Interneta svega, rudarenja društvenog Weba i teorije autopoiesisa. Sudjelovao je na 15-ak znanstvenih i stručnih projekata uključujući nekoliko međunarodnih (FP7, COST, Erasmus+). Vodio je uspostavni projekt HRZZ (ModelMMORPG Large-scale Multi-agent Modeling of Massively Multi-player on-line Role Playing Games), upravo vodi istraživački projekt (O_HAI④Games - Orchestration of Hybrid Artificial Intelligence Methods for Computer Games).