4. FAZE I AKTIVNOSTI PO MIRIS 2

U sljedećim tablicama ukratko su prikazane faze životnog ciklusa IS prema metodici MIRIS.

Prema ovoj metodici cjelokupni razvojni napor sastoji se od 6 faza (u verziji MIRIS 1 definirano je 7 faza). Faze su grupirane u dvije grupe faza i to:

Logičko se oblikovanje sastoji od faza strateškog planiranja, glavnog projekta i izvedbenog projekta, a fizičko oblikovanje od faza izvedbe programske podrške, uvođenja i primjene te održavanja.

Faze su sastavljene od aktivnosti. U tablici su navedene kratice i opisi aktivnosti.

Tablica:

Aktivnosti metodologije MIRIS

Faze od 1 do 3

LOGIČKO OBLIKOVANJE – PROJEKTIRANJE

Faza 1: STRATEŠKO PLANIRANJE IS (SP)

Kratica Opis aktivnosti Metoda
1.1 Analiza Definiranje i obuka tima, dekompozicija i opis poslovnih procesa, popis grupa podataka i dokumentacije te kretanje podataka kroz sustav Analiza SP
1.2 Podsustavi Određivanje podsustava i veza Sinteza SP
1.3 Prioriteti Određivanje prioriteta Ekspertiza
1.4 Resursi Definiranje cjelovite infrastrukture Ekspertiza
1.5 Plan Planiranje glavnih projekata i strateških aktivnosti Gantogram

Faza 2: GLAVNI PROJEKT (GP)

2.1 PZ Izrada projektnog zadatka PZ
2.2 DTP Intervjuiranje, raščlanjivanje i modeliranje procesa SAS
2.3 Procesi GP Analiza procesa, problema i prijedloga poboljšanja SAS
2.4 Podaci GP Opisivanje podataka SAS
2.5 Plan GP Planiranje izvedbenih projekata SAS
2.6 Resursi GP Definiranje modela resursa glavnog projekta SAS

Faza 3: IZVEDBENI PROJEKT (IP)

3.1 DEV Intervjuiranje i modeliranje podataka EV
3.2 Prevođenje Prevođenje modela podataka u shemu BP Prevođenje
3.3 Arhitektura IP Definiranje arhitekture programskog proizvoda APP
3.4 Operacije IP Projektiranje operacija nad shemom BP Logika programir.

Faze od 4 do 6

FIZIČKO OBLIKOVANJE – IZGRADNJA

Faza 4: IZVEDBA PROGRAMSKOG PROIZVODA (IPP)

Kratica Opis aktivnosti Metoda
4.1 Fizička BP Projektiranje fizičke baze podataka Optimiranje
4.2 Shema BP Prijavljivanje sheme BP u rječnik podataka Izvedba
4.3 Prototip Izvedba prototipa s generiranjem aplikativnog stabla Izvedba
4.4 Programiranje 4GL ili 3GL programiranje Izvedba
4.5 Dokumentiranje Pisanje uputa i objašnjenja programskih rješenja Izvedba
4.6 Testiranje Punjenje testnih podataka u BP i testiranje Testiranje

Faza 5: UVOĐENJE I PRIMJENA (UIP)

5.1 Obuka Obuka korisnika Obuka
5.2 Unos Unos početnih stanja baze podataka Uvođenje
5.3 Validacija Testiranje zadovoljavanja korisničkih zahtjeva Uvođenje
5.4 Sustav pomoći Pisanje korisničkog sustava pomoći Uvođenje
5.5 Paralelan rad Optimiziranje i paralelan rad starog i novog sustava Uvođenje
5.6 Preuzimanje Završno testiranje – preuzimanje Uvođenje
5.7 Primjena Primjena programskog proizvoda (korisnici, administrator BP) Uvođenje

Faza 6: ODRŽAVANJE (ODR)

  To je izvođenje ranijih aktivnosti radi: uvođenje novih poslovnih procesa, izmjene postojećih poslovnih procesa i otklanjanja grešaka Ranije navedene metode

MIRIS je skup metoda za projektiranje IS, korištenih u propisanom redoslijedu sa svrhom izrade projekta informacijskog sustava. MIRIS pored projektiranja definira i faze izgradnje IS.

Metoda za projektiranje informacijskih sustava je preko stotinu i pokrivaju različita područja razvoja informacijskog sustava. Praktičar, projektant informacijskih sustava, ne bavi se metodologijom i rijetko mu se isplati studirati sve metode. Metode se preklapaju po cilju koji žele postići te su redudantne. Rješenje za praktičara leži u odabiru jedne metodologije projektiranja informacijskih sustava koja predstavlja cjelovitu tehnologiju razvoja informacijskih sustava. MIRIS je jedna od njih koja je primijenjena i dokazana u našoj praksi. Argumenti zašto je korisna metodologija MIRIS prikazani su u tablici.

Tablica:

Odlike metodologije MIRIS 2

Metodologija odabire metode i nije potrebno izučavanje i lutanje,
Detaljnije se opisuju faze i aktivnosti,
Posao se odvija korak po korak,
Definira se svaki korak,
Povezuje se aktivnosti tako da izlaz iz jedne postaje ulaz u drugu,
Stvara se zajednički rječnik podataka za sve članove tima,
Obučava se proces projektiranja kao najvažniji dio metodologije,
Propisuju se standardne metode,
Osigurava se kvaliteta poduhvata,
Omogućava se planiranje i upravljanje razvojem,
Omogućava se dobra podjela zadataka članovima tima,
Centralizira se projektna dokumentacija,
Osigurava se prijenos znanja na informatičare,

© Mile Pavlić, Ris d.o.o. Rijeka