3. PROBLEMI METODOLOGIJA

Cilj svake metodologije i metode razvoja informacijskog sustava je izgraditi i uvesti uspješan sustav čiji se uspjeh može pripisati izvršenju ciljeva sustava i produktivnosti, odnosno sustav treba zadovoljiti utvrđene zahtjeve, biti razvijan na vrijeme i unutar planiranih financijskih sredstava. Da bi se otkrio nedostatak jedne ili više metoda u postizanju navedenih ciljeva, treba istraživati zapreke postizanja kvalitete i produktivnosti.

Kvaliteta informacijskog sustava procjenjuje se prema tome da li sustav zadovoljava točno određene zahtjeve. Poteškoće mogu biti slijedeće vrste:

3.1 Mijenjanje zahtjeva i postupni razvoj u metodici MIRIS

Ako je definicija zahtjeva pogrešna, onda takav mora biti i razvijeni sustav. Često se zahtjevi mijenjaju iz slijedećih razloga:

Prema Boehmu i njegovom promišljanju "razvijanje sustava iz zahtjeva slično hodanju po vodi - lakše je kada je zaleđeno". Smrzavanje zahtjeva u obliku nekog ugovornog dokumenta je obrambeni pristup od strane odjela za IS, koji samo potkrepljuje analitičarov stav da sustav radi ono za što je specificiran, što još uvijek ne mora biti ono što korisnik treba. Prototipiranje je korak koji će dozvoliti nekoj povratnoj vezi da prilagodi promjene u zahtjevima naknadnim razvojnim aktivnostima.

U slučaju velikih sustava poželjan je postupni razvoj i postupna isporuka pojedinih izvedbenih projekata. Ovo uključuje podjelu sustava da bude razvijen/isporučen u samozaustavljive, funkcionalne i korisne dijelove koji mogu biti isporučeni u relativno kratkom vremenskom periodu. Skraćeno vrijeme isporuke prati manje promjene zahtjeva i lakše je održavanje manjih izmjena.

Psihološki posljedica je povećana motivacija razvojnog tima kroz pozitivnu korisničku povratnu vezu i pojačano povjerenje korisnika u one koji razvijaju. Poteškoće kod postupnog razvoja svode se na pitanje kako podijeliti sustav i odrediti prioritete pojedinih izvedbenih projekata. Na ova pitanja odgovara analiza u glavnom projektu.

Pitanje je kako postići konsenzus zahtjeva za novi sustav pomoću sudjelovanja, rasprave i spajanja korisničkih pogleda sa rješavanjem razlika među korisnicima za iste funkcije na različitim lokacijama, ako izmjena funkcija zadire u povijest i traži izmjenu prošlih ugovora. Postupni razvoj u uvođenje po lokacijama korisnika jedino je moguće rješenje.

Neuočeni problemi najbolje se rješavaju postupnim razvojem.

© Mile Pavlić, Ris d.o.o. Rijeka